Întâmplare? Nu cred!

English: View of the Brăeşti village of the Br...

Brăești – vedere generală

Într-una din ultimile zile ale anului 2005, mă aflam cu animalele mele la adăpat la fântâna de la poartă. În timp ce scoteam ultima găleată de apă, au apărut mai multe maşini, dinspre Brăeşti, una mai luxoasă decât cealaltă, care au întors la magazin, întorcându-se în direcţia de unde veniseră. Prima maşină a oprit în dreptul meu, iar şoferul m-a întrebat unde este biserica de la Ruginoasa. I-am explicat, dar în mintea mea se născuse deja o întrebare: „Cine sunt oare aceşti oameni, care se interesează de o biserică? iar o voce lăuntrică mi-a răspuns „Du-te şi vezi!” Mi-am legat animalele, 2 vaci, în grajd, am luat căciula pe care o purtam doar la biserică şi am plecat spre lăcaşul de cult din Ruginoasa. Ajuns acolo, am găsit biserica înconjurată de un grup numeros de bărbaţi, femei şi copii. M-am trezit că toţi se adunase în jurul meu, ascultându-mi povestea biserici. După ce le-am vorbit de istoricul locaşului, cineva m-a întrebat, de unde ştiu, toate câte le spusesem. Le-am mărturisit că su nt un om al locului şi sunt pasionat de istorie. O femeie mi-a spus, că cele povestite de mi ne ar fi bine să le aştern pe hârtie, pentru a le face cunoscute cât mai multor oameni. Am scris o monografie, leam spus, unde vorbesc şi despre această biserică. „Şi cartea unde este, cum putem intra şi noi în posesia ei? am fost întrebat de un bărbat. I-am răspuns că încă nu e tipărită. „De ce? a continuat musafirul. „Pentru că nu dispun de bani”. „De câţi bani a-ţi avea nevoie?” „Nu ştiu, am vorbit cu un editor care mi-a calculat cartea la 50 000 de lei exemplarul”. „Domnule, vă dau eu bani să scoateţi un tiraj de 250 de exemplare”. Aşa a fost editată monografia „Mănăstirea de la Pinu”. Să fi fost doar o simplă întâmplare? Nu, nu cred, puteam să scot animalele la apă, cu 5 minute mai devreme, sau cu 5 minute mai târziu. Maşina care a oprit să mă întrebe de biserică putea să nu oprească. Puteam să nu mă deplasez la biserică, nu mă invitase nimeni. Să nu credeţi că eu socotesc că e o minune, dar e o programare de sus.

2 gânduri despre „Întâmplare? Nu cred!

  1. Nu Girel, e altceva! Ii venise timpul! Ca doar muncisei la carte si Dumnezeu a zis ca trebuie cunoscuta munca ta deodata cu istoria lacasului SAU. Gand la gand cu bucurie!

Lasă un răspuns

