Satul, izvor nesecat de spiritualitate creştină

Madonna Ta' Pinu

Satul românesc a fost dintotdeauna un uriaş izvor de spiritualtate. Aici s-au născut colindele, noastre creştine, adevărate imnuri închinate acum în această perioadă Naşterii Mântuitorului nostru Iisus Hristos. Ţăranul, în nopţile lungi de iarnă la lumina focului din sobă, ori a opaiţului alimentat cu seu de oaie, a vărsat lumii gândurile lui pioase, turnate în vers de colindă. A fost vremuri când colindele erau doar şoptite, dar şi aşa ele au trecut pragul timpului, ajungând până în zilele noastre. Nu ştiu alţii cum sunt dar eu când rostesc numele satului meu natal, Pinu, mi se umple gura cu mireasmă de tămâie binemirositoare. Aici mintea străbunilor a rodit fructe de înalţă ţinută artistică. Îmi place să cred că acest sat este nu numai un punct minuscul pe harta ţării şi a lumii, ci şi un reper de cultură. Începând de astăzi şi până la sărbătorile Naşterii Domnului mi-am propus să aduc în fiecare zi în atenţia cititorilor acestor pagini, câte o creaţie populară izvorâtă de la poalele Dealului Pinului. Încep cu o colindă, inedită:

COLINDĂ

Scoală gazdă şi te-nchină

Că venim cu-o veste bună:

Astă noapte s-a născut

Cel ce n-are început,

Şi în lume a venit

Cel ce nu are sfârşit.

Astăzi cerul infinit,

Cu pământul s-a unit,

Adam din morţi s-a trezit

Păcatul l-a biruit.

Astăzi s-a născut Mesia,

Din Preacurata Maria.

Pentru neamul păcătos

Astăzi ne-a sosit Cristos,

Să ne-mpace cu cel care,

N-are-n lume-asemănare.

Lasă un răspuns

