Are cuvântul Măria Sa Cititorul – DRAGOŞ IORDĂCHESCU

Schitul lui Dionisie Torcatorul

NOI, VLAHII, AM FOST ZĂMISLIŢI DE BUNUL DUMNEZEU

Am observat la marea parte a poeziilor populare… pe lângă mesajul codificat pe care îl transmit sunt pline şi de un simbolism ce frânge temporalitatea trecând dincolo de ea. Cifra „trei” simbolizează Trinitatea… înainte de toate autorul sau autorii populari îşi reclamă apartenenţa creştin ortodoxă… sub egida acestui element, zic eu important, se petrece „acţiunea”. Este mai mult decât clar faptul că urmează o pildă, un sfat, un îndemn sau o poveste în versuri din care lectorul are de învăţat. De aici esenţa mesajului. Este ca şi cum noi, vlahii, am fost zămisliţi de Bunul Dumnezeu… ceea ce nu este departe de adevăr. Totodată se remarcă şi încărcătura, vibraţia cuvântului pentru că aceste texte de origine populară, atemporale ca plasare în timp (aş putea spune că vin din timpuri de demult trecute, imemoriale) sunt scurte, alcătuite din puţine cuvinte şi au o rezonanţă puternică în sufletul ascultătorilor, cititorului în cazul nostru. Totuşi, transmiterea pe cale orală a avut din punctul meu de vedere scopul ei… prin modelarea vocii recitatorului, mesajul era mai bine perceput de ascultător şi mult mai uşor de înţeles. Ar fi grozav dacă, într-o zi, ar apărea sub formă de carte, texte de această natură, culese din zona Buzăului. (Dragoş Iordăchescu)

13 gânduri despre „Are cuvântul Măria Sa Cititorul – DRAGOŞ IORDĂCHESCU

      • Domnule Girel, mai studiati!Va redau mai jos, in copie, parearea unor oameni mai competenti ca mine.
        a apărea – verb de conjugarea a II-a, cu sensul: a se ivi

        Conjugare

        Indicativ viitor

        eu voi apărea

        tu vei apărea

        el/ea va apărea

        noi vom apărea

        voi veți apărea

        ei/ele vor apărea

        GREȘIT!!! Voi apare diseară la petrecere.

        GREȘIT!!! Va apare și Diana la petrecere.

        Si oricum, polemica nu mai are rost, vad ca domnul in cauza, autorul acelor minunate ganduri, s-a corectat. Ii multumesc ca a tinut cont de parerea mea, un umil cititor al dumnealui, „Maria Sa, Cititorul”

      • Vic (?) te invit şi pe tine să vezi textul şi pe urmă să… Textul nu a fost corectat, dar din grabă ai văzut dublu. „Parearea” ta contează cu specificarea să fii mai atentă.

  1. 1 . „lamarea”…însemnând ce, dacă-mi este scuzată îndrăzneala !?

    2 .” Am observat lamarea parte a poeziilor populare… pe lângă mesajul codificat pe care îl transmit (( CĂ ) – părerea mea…)sunt pline şi de un simbolism ce frânge temporalitatea trecând dincolo de ea.”

    3. ” Est” …este de fapt…” Este”, sunt convinsă !

    Pe lângă toate aceste mici…indverteţe, stimate domn Barbu ( care vă permiteţi să jigniţi pe toată lumea… în preamărita Dvs. erudiţie ), textul Dvs.are o grămada de ..scăpări, greşeli si…lipsuri !
    Nu ştiu dacă aceste greşeli aprţin celui care-a scris textul în original, sau sunt DOAR ale dumneavoastă !!!
    Aşa ca, exprimându-mi părerea de rău, ( in scris ), vă spun că Măria Sa…alt cititor, vă spune ca… nu se înţelege nimic din prezentul text, aşa cum l-aţi….redactat dumneavoastră !

    Cu sinceritate ,

    Un Apărător al Limbii Române

    • Domnule/Doamnă Apărător/Apărătoare a/al Limbii Române, dacă aţi folosi nişte ochelari cu 4-5 dioptrii în plus, cred că citeaţi ceea ce trebuie, şi mai ales cum trebuie. Aceasta fiind doar una din micile „indvertenţe”. Se vede treaba că aveţi să-mi plătiţi o poliţă mai veche de care v-am iertat, altfel nu a ţi fi spus că eu jignesc. Este clar ca „Bună ziua!”, că textul nu-mi „aprţin”e. Iată încă două motive concludente pentru care pe viitor vă recomand să citiţi blogul cu bicicleta pe nas: „(in scris”) „ca… nu se înţelege”. Dovadă că nu jignesc pe nimeni este şi aprobarea acestui comentariu pe care puteam să îl şterg.

  2. Domnule Barbu, tocmai mă pregăteam să vă întreb : Nu acceptaţi corecturile acestui text postat de domnia voastră, DOAR pentru faptul că dumneavostră considerându-l de excepţie, toată lumea TREBUIE OBLIGATORIU să-l considere aşa ? În consecinţă, nu poate să fie decât de… excelenţă ?
    Mii de scuze domnului Iordăchescu, pe al carui text s-a iscat polemica aceasta nu tocmai elegantă !
    Din partea mea, domnule Barbu, de acum puteţi posta orice, consider că m-am coborât deja mult prea jos, acceptănd duelul cu dumneavostră, care nu sunteţi ( din păcate ) o persoană prea educată ! Limbajul dumneavostră lasă de dorit, modul în care trataţi oamenii ( care nu vă admiră ) este mai mult decât suburban, felul arogant pe care-l folosiţi în exprimarea propriilor idei fiind specfic omului prea plin de sine.
    O seară minunată vă doresc !

  3. În atenţia lui Vic (îmi cer scuze, aşa apare numele) şi a doamnei Cristina Andrei…
    Textul postat de domnul Girel Barbu îmi aparţine şi a fost postat cu acordul meu. În textul iniţial au existat şi greşeli dactilo şi de limbă pe care mi le asum şi pe care le recunosc. Probabil că nici din punct de vedere al punctuaţiei nu a fost tocmai corect.
    Acum, textul cu pricina este un comentariu pe care eu l-am făcut la unul din articolele domnului Girel Barbu, articole pe care le citesc. Este un text la prima mână pe care l-am făcut pe loc şi pe care nu am stat să-l verific ca să-l pot, eventual, corecta.
    Totuşi, din punctul meu de vedere, ar fi fost mai elegant din partea dumneavoastră să-i atrageţi atenţia domnului Girel Barbu, asta în cazul în care redactarea dumnealui lăsa de dorit, pe calea mesageriei private pe care o are orice pagină de facebook referitor la greşelile redactării.
    Aşa era elegant, aşa era frumos. Comentariile dumneavoastră mi s-au părut a fi tendenţioase. Aş fi ţinut cont de Postul Crăciunului şi de Marea Sărbătoare ce o aşteptăm. Dar… mai trebuie să treacă timp ca să putem deveni mai puţin scrupuloşi, mai puţin orgolioşi… poate mai smeriţi.
    Referitor la termenul „vlahi” explicaţia domnului Girel Barbu este mai mult decât suficientă… nu voi insista asupra ei – însă, aş recomanda, pentru o mai bună înţelegere asupra elementelor la care făceam referire, cartea lui N.Densuşianu „Dacia preistorică”.
    Cu speranţa că n-am supărat pe nimeni, iar dacă am deranjat sunt gata să îmi cer scuze,
    vă doresc UN CRĂCIUN FERICIT ŞI MULTĂ SĂNĂTATE!

    Cu stimă,

Lasă un răspuns

