Când doi se ceartă, al treilea câștigă

Într-o zi de toamnă, doi tineri mergeau împreună printr-o livadă. Ajungând sub un nuc bătrân, unul din ei a zărit o nucă blondă care tocmai își dezbrăcase haina verde plină de transpirație. – Uite o nucă zise! Celălalt s-a repezit și a cules-o. – E a mea, pentru că eu am văzut-o primul, mie mi se cuvine! – Ba, e a mea deoarece eu am ridicat-o din iarbă! Tot certându-se între ei, a apărut un om mai în vârstă, care auzindu-i cum se sfădesc le zise: – Nu vă mai certați, niciunul nu aveți dreptate, dați-mi nuca mie și am să vă explic imediat cum stă treaba. Luând nuca a despicat-o cu vârful unui briceag în două. – Uite partea asta de coajă e a ta pentru că tu ai văzut-o întâi, iar aceasta este a ta pentru că te-ai ostenit să o ridici de jos, iar miezul este al meu pentru că v-am împăcat. Cei doi tineri s-au uitat unul în ochii celuilalt și-au zâmbit complice și au purces la drum. Așa se întâmplă când doi se ceartă, al treilea câștigă.

Lasă un răspuns

