Sfântul prooroc-scriitor Zaharia

În fiecare an la data de 8 februarie, biserica ortodoxă îl cinstește alături de alți sfinți pe Proorocul Zaharia fiul lui Berehia care a trăit și a proorocit în secolul VI î.d.Hr., fiind socotit unul din cei doisprezece apostoli mici. De multe ori acest sfânt prooroc este confundat cu un alt personaj biblic cu același nume. Este vorba de Zaharia, fiul lui Varahia, unul din proorocii mărunți, care nu a scris nimic, și care a fost ucis între templu și altar cum aflăm din Matei 23, 35. Proorocul de care ne ocupăm acum, aici, se distinge prin două proorociri scrise, de mare însemnătate. În Vechiul Testament la Zaharia 9, 9 se spune: „Bucură-te, foarte, fiica Sionului, veselește-te, fiica Ierusalimului, căci iată împăratul tău vine la tine: drept și biruitor; smerit și călare pe asin, pe mânzul asinei”. Această proorocie se referă la INTRAREA TRIUMFALĂ A LUI IISUS HRISTOS ÎN IERUSALIM, în duminica floriilor. Cel de al doilea text, cea de-a două proorocire se referă la prețul cu care a fost vândut Iisus de către Iuda; „Și le-am zis: „Dacă socotiți cu cale, dați-mi simbria, iar dacă nu, să nu mi-o plătiți. Și mi-au cântărit simbria mea treizeci de arginți cu care eu am fost prețuit de ei”. Atunci a grăit Domnul către mine: „Aruncă-l olarului prețul acela scump cu care am fost prețuit de ei”. Și am luat cei treizeci de arginți și i-am aruncat în visteria templului Domnului, pentru olar”(Zaharia, 11, 12-13). Și în Noul Testament aceste două prevestiri ne sunt relatate de Matei în 21, 3-5 și 27-9. Observați cu câtă precizie au fost semnalate și îndeplinite întocmai proorocirile lui Zaharia!

Lasă un răspuns

