„Eu egumenul Daniil Pinean…”

„Eu egumenul Daniil Pinean scris-am cartea mea ca să fie de mare credință la mâna Brăeștilor* cum i-au ertat iuzbașa Dragomir și jupâneasa Evda și feciorii lor Negoiță și Stoichiță și jupâneasa Dochie și cine să va trage (din) seminția lor. Fac și eu egumenul Daniil Pinean să fie ertați ei și feciorii și nepoții lor și cine să va trage din ei. Iar cine să va ispiti a mai scorni gâlceavă piste zisa mea, oricine va fi egumen în Pin în urma mea sau din ctitori, să fie afurisit și blestemat de sfinții părinți ot Nicheea și herul și pelagra să putrezească, dar trupurile acelora să nu le mistuiască pământul. Și când am făcut, fost-am popa Drăgan ot Stănilă și popa Oancea ot Sibiceu și diacon Bratul sin Mihăilă ot Mierlari și Stanciu i Vasile și din Scăiani Stoica și Neagul ot tam.

Urmează pecetea egumenului și a mănăstirii Pinu.

(Catalogul doc. Țării Românești, documentul nr. 562/

* În 19 martie 1656, egumenul Mănăstirii de la Pinu, semnează un zapis prin care întărește eliberarea satului Brăești din rumânie (iobăgie – Stare de dependență a țăranului român). Este singurul document unde un egumen de la această mănăstire semnează cu titulatura „Pinean”-ul.

Lasă un răspuns

