România înCotroceni?

Aseară, 5 Martie 2014, am văzut la televizor pe cei care ne vor conduce în perioada imediat următoare. Este vorba de depunerea jurământului de credință a noilor miniștrii din „cel mai cinstit Guvern” pe care-l v-a avea România. I-am urmărit cu mult interes, atenția mea fiind focusată în primul rând pe modul cum aceștia își făceau semnul crucii, și cum rosteau ultimile cuvinte ale jurământului. Voi fi poate, acuzat că nu are nimic comun, felul cum noii noștri conducători își fac semnul care atestă apartenența lor la religia țării pe mâna cărora va fi dată începând de acum înainte. Suntem un popor ortodox, așa o spun statisticile și ultimul recensământ. După felul cum proaspeții miniștri ne-au demonstrat, o dată în plus ne arată că nu au nici în clin, nici în mânecă cu identitatea noastră religioasă. Dintre toți doar 3-4 ne-au confirmat că au pe lângă expertiza profesională (cu scuzele de rigoare) au și un dram de cunoaștere religioasă.  Aproape toți făceau semnul crucii, pentru că așa era prevăzut în protocol și în regulament. Își duceau mâna la frunte, buric și umeri ca și când aveau mâini prepuse, cu plictiseală, cu lene și în batjocură. Una din prevederile jurământului este: „…propășirea SPIRITUALĂ…” (subl. n.). Îmi cer iertare, dar despre ce propășire spirituală poate fi vorba când, tu ministru nou-investit nu știi să-ți faci semnul crucii? O altă observație este și aceea cum distinșii demnitari rosteau acel: „ Așa să îmi ajute Dumnezeu”! Iubiți cititori, nu am putut pătrunde în mintea acestor oameni, nu pot băga mâna în foc că știu ce gândeau, dar era ușor de observat că nu dădeau doi bani pe această propoziție. Tot legat de prevederea invocată mai sus, am o mare îndoială că ea va fi respectată, în situația în care ministrul care va conduce partea SPIRITUALĂ a activității guvernamentale este un catolic, și un cetățean român, care articulează cu greu o propoziție în limba română. Nu am nimic cu maghiarii, am cunoscut mulți oameni ai acestei etnii, cu unii am o prietenie trainică de mai mulți ani, dar CULTURA ROMÂNĂ, e prea puțin Română, când cei care o produc spun: „Nemtudo Maghiaro”!

Lasă un răspuns

