Are cuvântul Măria Sa Cititorul – TAMARA PANAETE*

O LECȚIE CARE MI-A DAT DE GÂNDIT

Când eram copil, bunica stătea cu noi și bătrână fiind, vărsa pe jos, scăpa din mână, mânca din oală… mă supăram mereu pentru că mie îmi revenea sarcina de a curăța și a spăla dușumeaua. Într-o zi, când mă plângeam de ce făcea bunica, tata mi-a spus următoarea poveste: O familie, cum nu voia să cheltuie banii pe haine, pentru un bătrân îl învelea cu o pătură veche, urâtă care îi servea și de palton și de plapumă. Copilul întreba adesea pe tatăl său de ce nu îi dă bunicului o haină, mai bună, ceva să-i țină de cald. Drept răspuns tata spunea copilului că nu merită cheltuiala, bătrânul fiind bolnav și că i-a rămas puțin de trăit. După moartea bătrânului tata îi spune țâncului: – Ia și aruncă pătura asta, este ruptă, veche și miroase tare urât, nu ne mai trebuie! Pune pătura în cușca câinelui, așa o să-i țină de cald până la vară. Băiatul ia foarfeca și tăie o bucată din zdreanța de pătură. – Ce faci, de ce tai pătura? – Tată, pun o bucată de pătură în cotețul câinelui să îi țină de cald, și păstrez o bucată pentru tine când ai să fii bătrân ca bunicul. O lecție care mi-a dat de gândit și care m-a ajutat să văd în alt fel lucrurile -, mi-a sădit în inimă și a rămas pentru totdeauna dragostea pentru bătrâni.

* Istorioara doamnei Tamara Panaete, este un comentariu la articolul „Ce ție nu îți place, atuia nu îi face” Mie mi-a plăcut această povestioară cu morală, i-am cerut voie să o public, domnia sa, a fost de acord, drept pentru care îi mulțumesc și pe această cale

3 gânduri despre „Are cuvântul Măria Sa Cititorul – TAMARA PANAETE*

  1. Multumesc, tata m-a invatat si mi-a dat multe exemple si lectii de viata.M-a invatat sa iubesc oamenii asa cum sunt ei, sa iubesc batranii pentru ca merita sa fie iubiti si la randul nostru ajungem batrani, sa iubesc plantele cu flori sau fara flori pentru ca noi suntem samanta care da plante,sa iubesc soarele si luna pentru ca noi suntem primavara si iarna..

  2. Excepţional, apreciez gestul dvs. domnule Barbu, acela de a aprecia unele dintre comentariile cititorilor şi de a le publica. Mă înclin aşadar în faţa dvs cu deosebit respect şi evident vă mulţumesc pentru această frumoasă iniţiativă.

  3. M-am gândit la ideea dvs stimate autor, de aceea vă sugerez, chiar vă rog să scrieţi în viitorul apropiat o carte care să cuprindă cele mai reprezentative şi reuşite comentarii ale cititorilor fiindcă fără ei cei care scriu nu ar exista. Vă mulţumesc pentru atenţia acordată şi vă doresc să aveţi o seară frumoasă.

Lasă un răspuns

