Blestemul psaltic

Psalmii sunt rugăciuni-poezii, scrise în mare parte de împăratul David, unele fiind rugăciuni de mulțumire, de slavă și de cerere, însă paradoxal avem Psalmul 108, unde întâlnim blesteme foarte dure. Am încercat să-mi explic, de ce a fost nevoie ca psalmistul să recurgă la această metodă retrogradă, cu toate că David încearcă să se justifice: „Grăit-au împotriva mea cu limbă vicleană și cu cuvinte de ură m-au înconjurat și s-au luptat cu mine în zadar” Iisus ne îndeamnă să ne iubim dușmanii, ba chiar să ne rugăm pentru ei, nu să îi blestemăm. Și cu toate acestea David îl roagă pe Dumnezeu, ca pe cel care, în loc să-l iubească, îl clevetea: Să fie zilele lui puține și dregătoria lui să o ia altul; Să ajungă copiii lui orfani și femeia lui văduvă; Să fie strămutați copiii lui și să cerșească; să fie scoși din curțile caselor lor; Să smulgă cămătarul toată averea lui; străinii ostenelile lui; Să nu aibă sprijinitor și nici orfanii lui miluitor; Să piară copiii lui și într-un neam să se stingă numele lui;*  Să se pomenească fărădelegea părinților lui înaintea Domnului și păcatul maicii lui să nu se șteargă; Să fie înaintea Domnului pururea și să piară de pe pământ pomenirea lui…” ** Ori de câte ori am citit acest psalm, m-am îngrozit, am încercat de câteva ori să sar peste el. Poate mă ajută cineva… e bine să rostim textul acestui psalm, care mie personal îmi displace? Dumnezeu să mă ierte!

*Să se ajungă până acolo încât să blestemi pe aproapele, să piară copiii lui și să se stingă până și numele lui, mie mi se pare revoltător. **Acest pasaj este cel mai pervers blestem rostit vreodată de un muritor.

Un gând despre „Blestemul psaltic

Lasă un răspuns

