Ușa cu zăvorul pe dinăuntru

În Anul Domnului 2000, l-am rugat pe rasoforul, de atunci, Veniamin (Viorel) Boscornea, (între timp ieșit din călugărie printr-un banal scandal) de la mănăstirea Ciolanu, un excelent grafician și pictor, supranumit copilul minune al graficii religioase, să-mi ilustreze cartea de debut, „Călător în Calea Domnului”. După câteva săptămâni am primit ilustrațiile printr-un elev, din satul meu natal, absolvent al Liceului monahal de la renumita mănăstire, Ciolanu. Desenele, în tuș negru de o frumusețe uluitoare, m-au frapat pur și simplu de la prima vedere. Unul însă pe lângă realizarea artistică deosebită, mi-a atras atenția, în mod deosebit, – ilustrația înfățișându-l pe Iisus bătând cu degetul într-o ușă, care nu avea zăvor. Înainte de a trimite manuscrisul însoțit de ilustrații, la editură, am mers la Ciolanu pentru a-i mulțumi ilustrului pictor+grafician, dar nu m-am putut abține să nu-l întreb de ce ușa, în care bate Iisus, nu are zăvor. Răspunsul m-a dat pe spate, cum se spune: „Ușa în care bate Domnul nostru, Iisus Hristos, are zăvorul pe dinăuntru. Cel care vrea să-l primească deschide sau nu, Mântuitorul nu forțează ușa, așteaptă să i se deschidă, aceasta este ușa sufletului fiecăruia dintre noi!”

Un gând despre „Ușa cu zăvorul pe dinăuntru

Lasă un răspuns

