Tot despre blestemul psaltic

Aminteam în articolul meu anterior despre blestemul psaltic că psalmii sunt rugăciuni. Așa este, însă multe catene sunt proorociri, care cum vom vedea într-un viitor apropiat, ele sau și adeverit. Referitor la psalmul 108, s-au grăbit unii, după cum am citit ulterior să spună că David s-a referit la Iuda Iscarioteanul. În opinia mea nu are nicio legătură cu Iuda, cel ce l-a predat pe Iisus, Sinedriului. De la versetul 2, până la cinci, textul vorbește la plural, apoi se adresează unui singur individ. Să presupunem că atunci când sunt vizați mai mulți rufăcători, David se referă la cei care l-au judecat și l-au condamnat pe Iisus la Cruce, „În loc să mă iubească, mă cleveteau, iar eu mă rugam”. Dar cu Iuda, lucrurile se schimbă: „Să piară copiii lui și într-un neam să se stingă numele lui”zice blestemul. Nu știm cu siguranță dacă Iuda a avut urmași, apoi numele lui, iată, nu s-a stins, după Iisus Hristos și Pilat din Pont, niciun personaj biblic nu este atât de des pronunțat. Toți evangheliștii vorbesc despre el, ba și scrierile apocrife îl pmenesc de N ori, în consecință numele lui nu s-a stins și nu se va stinge cât va fi lumea. „Să se pomenească fărădelegile părinților lui înaintea Domnului și păcatul maicii lui să nu se șteargă”. Care să fie fărădelegile părinților lui? Faptul că l-au născut? Păi, fără Iuda nu ar fi fost răstignire, fără răstignire, nu ar fi fost Înviere, iar fără înviere, lumea nu s-ar fi mântuit! Păcatul maicii lui să fie oare, faptul că l-a abandonat după naștere, și că l-a avut ca soț? Să nu uităm, dacă e să dăm crezare scrierilor care spun că Iuda a avut-o pe mama sa ca soție, acestea s-au întâmplat forțat. Apoi merită să amintim că Însuși Iisus a spus că trebuia să se împlinească Scriptura. Ș tot Iisus spune că „nu voi M-ați ales pe Mine, ci eu pe voi”, când se referea la apostoli. Este clar, Iisus știa de la început, încă de la întemeierea veacurilor cine este cel care-L va vinde. Când Ponțiu Pilat îi spune la judecată: … nu știi că putere am să te răstignesc și putere să te eliberez” Iisus îi răspunde: „N-ai avea nicio putere, dacă nu ți-ar fi fost dat de sus”. Așadar, nici Iuda nu ar fi făcut ce a făcut dacă nu ar fi fost predestinat. Mântuitorul îi spune la Cina cea de Taină: „Ceea ce ai de făcut, fă mai repede” ca și când ar fi fost înțeleși dinainte despre ce urma să se întâmple. Blestemul psaltic ia din nou o turnură neașteptată începând cu versetul19, când iar se vorbește la plural: „Aceasta să fie răsplata celor ce mă clevetesc pe mine înaintea Domnului și grăiesc rele împotriva sufletului meu”. Blestemul psaltic are alte valențe, care deocamdată depășesc puterea noastră de analiză.

Voi reveni.

Lasă un răspuns

