Nesfinții sfinți din Munții Buzăului

Noi oamenii credem că sfinții sunt doar cei pe care îi găsim în calendare, ori sinaxare. Imediat după Înălțarea la cer a Domnului, ne spun scrierile scripturistice, erau considerați sfinți toți cei care practicau dreapta credință. De-a lungul timpului însă lucrurile s-au schimbat, oamenii nu mai urmează la unison, drumul trasat de Iisus. Sunt abateri grave, care nu duc nicăieri. Dar, din fericire mai sunt, e adevărat tot mai puțini și oameni cu verticalitate creștină. Am vorbit în nenumărate rânduri despre astfel de oameni care s-au nevoit în Munții Buzăului. Am fost catalogat ca fiind, fie un patriot local exagerat, fie un smintit care nu are în minte altceva decât să vorbească despre munții din partea de N-V a județului Buzău. Poate că sunt câte puțin din cele două variante, dar asta nu mă împiedică să continui să scriu despre munții mei. Aici, și acum nu spun nicio noutate au viețuit nesfinți sfinți. Poate părea un eufemism ceea ce spun acum, dar e vorba de sfinți care sunt la același nivel cu ceilalți sfinți pe care noi îi pomenim în rugăciunile noastre, ori îi omagiem la date hotărâte de biserică, fără ca ei să fie canonizați. În munții de care mă ocup au fost asemenea sfinți, și chiar dacă nu le vom cunoaște numele niciodată, ori nu vom știi nimic despre ei, acesta nu e un motiv să nu le adresăm rugăciuni . De câteva zile a început în Munții Buzăului, o tabără de perigheză detectivă. Chiar dacă fizic nu pot fi acolo, sunt prezent cu duhul. De aici de la Pinu, la o aruncătură de băț de locurile unde se desfășoară aceste activități le urez tuturor, mult succes!

Lasă un comentariu